10. elokuuta 2014

PÄRNU, DAY 2

Matkapostauksen toinen päivä olisi nyt tarkoitus kolmannella yrittämällä saada julkaistuksi! Maanantai meni pienessä shokissa ehkäpä, jos näin voi asian ilmaista. Siksi postauksen kirjoittaminen on ollut hyvinkin vaikeaa.

Maanantaina oli hiukan pilvisempi päivä verrattuna edeltäjäänsä, joka siis oli meidän ensimmäinen reissupäivä. Pilvisyydestä huolimatta me lähdettiin aamupalan jälkeen rannalle, sillä sunnuntaina oltiin päätetty vuokrata aurinkotuolit! Aurinkotuolien vuokraaminen oli erittäin hyvä idea, sillä auringossa makoilu oli paljon kivempaa kuin pelkän pyyhkeen päällä hiekassa :-D Me vietiin aurinkotuolit melko lähelle rantaviivaa, joka loppuunsa olikin erittäin huono idea, sillä vesiraja nousi yllättäen meidän ollessa meressä. Me ei tätä siis huomattu, mutta onneksi eräs ihana paikallinen nainen oli tajunnut meidän tavaroiden olevan aurinkotuolien alla ja olikin käynyt ne nostamassa tuolien päälle. Onneksi, sillä muuten olisi saattanut kameralle ja muille ei-vedenkestäville tavaroille käydä huonosti.

No syy siihen, miksi me ei veden nousua huomattu. Me käytiin vuokraamassa SUP-laudat! Oltiin jo ennen reissua haaveiltu jostain pienestä aktiviteetistä rannalla. SUPpailu osottautui sillä hetkellä parhaimmaksi vaihtoehdoksi. Lautojen ja melojen vuokraus tunniksi maksoi 10€ per lauta+mela. Eli ei ollenkaan paha hinta. Vaikean tästä tunnin mittaisesta kokemuksesta teki sen, että me oltiin jätetty puhelimet hotellille, eikä meillä ollut minkäänlaista kelloa mukana. Oli aika hauska arvuutella kauanko oltiin jo paineltu lautojemme kanssa menemään :-D

SUPpailu oli kivaa, vaikkakin hiukan ehkä vaikeaa. Oli jotenkin rentouttavaa keinua pienissä aalloissa laudan päällä ja välillä meloa itseään jonnekin suuntaan :-D Haha. SUPpailu kuitenkin muutti koko meidän loman! Yhtäkkiä kuulin vierestäni hirveätä kiroilua ja ihmettelin mikä tuolle mun kaksilahkeiselle tuli. Vietiin laudat takaisin vuokrapaikalle, jossa pieni poika otti ne vastaan. Käveltiin aurinkotuoleille ottamaan aurinkoa. Poikaystävän jalkapöytä oli turvoksissa. Ajattelimme sen menevän ohi muutamassa hetkessä ja jäimme tosiaan ottamaan aurinkoa vielä tunniksi.

Turvotus ei kuitenkaan laskenut, oikeastaan vain paheni koko ajan ja levisi vain isommalle alueelle. Pyysin eräästä kioskista tyttöä soittamaan meille taksin. Hotellille kävelemisestä ei olisi tullut yhtään mitään niin kipeällä jalalla.

Hotellille päästyä jalkapöytä turposi ihan uusiin sfääreihin. Pyysin hotellin vastaanotosta jäitä, jos turvotus sillä laskisi. Vastaanotossa oleva kiva ja herttainen nainen tuli katsomaan jalkaa ja sanoi meille suoraan, että menkää sairaalaan! Jalka tosiaan näytti pahalta. Taksilla huristelimme päivystykseen, jossa saimme viettää kolme tuntia. Lääkärillä käynnin ja röntgenkuvien jälkeen saimme harmiksemme kuulla, että jalassa on murtuma ja poikaystäväni saisi kipsin. Eihän siinä oikein itkulta voinut välttyä, tunteet oli melkoisen sekavat. Sairaalalta ei annettu kyynärsauvoja, ei kainalosauvoja eikä edes pyörätuolia meille! Ainoastaan yksi osoite, josta voisimme haluamamme hankkia. Henkilökunta siis laittoi kipsijalkaisen miehen pomppimaan yhdellä jalalla taksiin! Uskomatonta mun mielestä.

Taksilla kävimme katsomassa millainen liike tuolta osoitteesta löytyisi. Liike oli kiinni! Aloimme hiukan vaipua epätoivoon. Hotellille päästyä vastaanotossa oli vieläkin samainen nainen, joka yllättyi jalan olevan murtunut. Ihmettelin hänelle miksi emme saaneet mitään kyynärsauvoja tms sairaalalta mukaamme. Hotellilta löytyi kuitenkin pyörätuoli, jolla pääsin työntämään poikaystävääni pitkin hotellia.

Ymmärrätte nyt varmaan, miksi tämän kirjoittaminen on ollut vaikeaa. Eihän tämmöistä toivoisi kenellekään. Saimme kokea melkoisia tunneryöppyjä, joiden käsitteleminen oli ihan uutta meille. Loma, jalka murtunut toisena lomapäivänä ja vielä olisi kolme päivää edessä. Saimme tsempattua toisiamme sieltä murheen syövereistä hiukan iloisemmiksi. Totta kai molempia harmitti lomasuunnitelmien meneminen ihan uusiksi, mutta tällaista elämä on. Ei sitä usko, kuinka paljon kipsi rajoittaakaan elämää ennen kuin se sattuu omalle kohdalle.

Maanantai jatkui sairaalareissun jälkeen hotellihuoneessa makoilulla. Saimme kerättyä itsemme hiukan positiivisemmiksi ja lähdimme hotellin varmaan ainakin viiden tähden ravintolaan syömään. Viiden tähden ravintolalta se ainakin tuntui, sillä ruoka oli aseteltu lautasille niin tarkkaan ja hyvä ettei kynttilöitä tuotu pöytään :-D

Mahat täysinä taidettiin nukahtaa huoneeseemme suhteellisen nopeasti rankan päivän jälkeen..

Tämän enempää kuviakaan koko päivältä ei kertynyt, muutama hassu puhelimeen noiden SUPpailu kuvien lisäksi. Hiukan iloisempaa päivää luvassa seuraavassa matkapostauksessa :-)