5. marraskuuta 2014

PIDENNYKSILLÄ VAI ILMAN


Hello dudes! 

Ajattelin pitkästä aikaa höpistä hiukan hiusjuttuja. Ja en tällä kertaa esitellä tuotteita, vaan kuvia tukemaan halusin puhua hiustenpidennyksistä. Kuvissa siis mun omat hiukset siinä omassa luonnollisuudessaan ilman mitään lisäjuttuja!
Kyllä - olin hetken aikaa ilman pidennyksiä. Se aika tuntui turhan pitkältä. Jokainen aamu oli yhtä tappelua hiusten kanssa, mikään ei tuntunut eikä näyttänyt hyvältä. Really - tähänkö on menty? 


Niin kauan kuin siskollani on ollut pellavan vaalea alaselkään ulottuva paksu tukka, olen kadehtinut sitä, enkä varmasti koskaan lopeta kadehtimista, vaikka omaan kuontalooni tyytyväinen olisinkin. Siskoni hiukset ovat niin uskomattomat! Hennot hiukset ovat olleet mun ainainen ongelma, sillä rakastan pitkiä ja paksuja hiuksia. Onneksi se kaikki on mahdollista pidennyshiuksilla.

Oli omalla tavallaan vapauttavaa olla ilman mitään ylimääräistä päässä. Hiusten kuivaaminen kesti alle viisi minuuttia sen normaalin kymmenen minuuttisen sijaan. Hiusöljyt ja hiuksia liikaa latistavat tuotteet väistyivät tuuheuttavien ja rakennetta antavien tuotteiden tieltä. Asia kun on taas päinvastoin pidennysten kanssa. Öljyt ja muut kaikki ihanat silottavat tuotteet ovat suuressa käytössä ja uskonkin siinä olevan syy mun hyväkuntoisiin omiin hiuksiin.

Viihdyin kyllä ilman lisähiuksia, joita nykyään voikin kutsua ennemmin tuuhennushiuksiksi kuin pidennyshiuksiksi, sillä omat kutrini ovat jo suhteellisen pitkät! Olen kuitenkin niin vietävän laiska omien hiusten laittaja ja koen tuuhean ja paksun tukan laittamisen paljon helpommaksi. Ja hiukset tuntuvat tällöin myös enemmän itseltäni, olen varmempi ja huolettomampi. Oloni on kotoisampi.


Omalla kohdallani pidennystekniikka (micro ring) ei ole vaurioittanut omia hiuksia, sillä hiuksia huollettaessa suosin ammattilaisen käsiä, tietoa ja taitoa. En näe, enkä koe pidennyshiuksien hoitamista mitenkään vaivalloisempana kuin omienkaan. Oikeastaan mulla menee aamuisin ihan sama aika laittautumiseen suihkun jälkeen olipa pidennystä tai ei. Tuotteita täytyy tietysti vähän miettiä, ettei nyt ainakaan niitä tuuheuttavia ja hiusrakennetta räjäyttäviä tuotteita pidennystukkaan käytä. Mulla onkin muutamat lempparituotteet käytössä jatkuvasti ja väliin aina kokeilen jotain uutta :)

Sellaisia pieniä ajatuksia hiusjuttuihin. Kertokaa te millaisia ajatuksia pidennyshiukset herättää teissä? Olisi kiva kuulla millaisia mielipiteitä teiltä löytyy asiaan :) 

2 kommenttia:

  1. Mitä tuuheuttavia ja rakennetta antavia tuotteita käytät, osaatko suositella jotain mikä tekis tämmöset ohukaiset lättä hiukset vähän kuohkeemmaks? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla itellä on vanhat purkit jotain kauan sitten hankittuja tuotteita, osaa ei edes enää myydä missään :D

      Mutta pesuun tuuheuttavat shampoot ja hoitsikat (Tigin kehutaan paljon)! Föönin alle suolasuihke (esim. Cutrin) tai joku volyymia antava muotovaahto ja tupeerauksen pitämiseks kuivashampoo (KC:n Four Reasons) :) Siinä aika hyvä kombo ja näin ainakin oma hento tukka pysyy kuosissa all day long :)

      Toivottavasti tästä oli yhtään apua :) :*

      Poista

Kiitos kommentista! Piristät sillä päivääni ♥