8. huhtikuuta 2015

MY SKIN CARE

Keskiviikkoiset heipat! Ajattelin esitellä teille mun kasvojen ihonhoitotuotteita, sillä oon nyt aika usein saanut vastata kysymykseen ''mitä tuotteita käytät, kun sulla on noin hyvä iho''. Onhan mun iho ihan hyvässä kunnossa, mutta on mullakin ongelmana silloin tällöin nenille hyppivät finnit ja epäpuhtaudet. Pääosin kuitenkin mun iho voi nykyään hyvin, sillä oon tiedostanut mun ihotyypin ja näin löytänyt myös hyvät tuotteet käyttöön. Myös ulkoilulla ilman meikkiä ja vedenjuonnilla on ollut positiivisiä vaikutuksia ihoni kuntoon!

Teini-iässä mulla oli varmaan jotenkin supistunut kuva siitä millaisia ihotyyppejä on, koska ajattelin, että jos ihoni rasvoittuu yhtään se on automaattisesti rasvainen iho. Ja näin ollen käytinkin liian tuhteja tuotteita iholleni, jolloin iho alkoi reagoida entistä enemmän. Onneksi kuitenkin pian tuon jälkeen osasin luokitella ihoni normaaliksi/sekaihoksi. T-alue kiiltää helposti, mutta kasvojen poskialueet ovat hyvinkin normaalit, ei kutise kuivuudesta eikä liiemmin punoita herkkyydestä.

Myös ihonhoitorutiinit ovat vakiintuneet. Ennen saatoin olla laiska pesemään meikin pois baari-illan jälkeen. Nyt teen sen vaikka kuinka väsyttäisi. Puhtaalla iholla on vain niin paljon kivempi olla. Pesen nykyisin kasvot aamuin illoin. Aamuisin käytän putsarin, kasvoveden, seerumin, silmänympärysvoiteen ja päivävoiteen. Iltaisin taas meikinpuhdistusaineen, putsarin, kasvoveden, seerumin, silmänympärysvoiteen ja nyt tällä hetkellä vielä päivävoiteen. Yövoide on tulossa piakkoin käyttöön, jota odotankin jo paljon! Tarpeen vaatiessa käytän myös naamiota ja kuorintaa.

Meikin puhdistamiseen käytän apteekista saatavaa La Roche-Posay Physiological silmämeikinpoistoainetta. Vaikka harvemmin mulla silmämeikkiä on, niin poistan tällä koko kasvoilta enimmät meikit pois. Tuote on hellävarainen ja hajusteeton, mutta silti erittäin tehokas. Mulla on ollut tätä jo useampi pullo peräkkäin, sillä tämä sopii ripsipidennyksillekin hyvin.

Puhdistusaineena mulla on tällä hetkellä Optimals-puhdistusgeeli normaalille/sekaiholle. Geeli on vaahtoavaa ja poistaa hyvin loputkin meikit kasvoilta.

Kasvovetenä on samaan sarjaan kuuluva Optimals-kasvovesi normaalille/sekaiholle. Oon ihan hurja kasvovedellä läträäjä. Iho vain tuntuu niin hyvältä ja tasapainoiselta kasvoveden käytön jälkeen.

Oon myös ottanut käyttöön seerumin, jota laitan aina kasvoveden jälkeen kasvoilleni. Käytössä jo aiemmissa postauksissa näkynyt True Perfectionin Miracle Perfecting -seerumi. Tehokas, ihoa kaunistava seerumi, joka uudistaa väsynyttä ja stressaantunutta ihoa välittömästi. Ihan huippu tuote. 

Kasvovoiteina käytössä on True Perfectionin Perfecting Day Moisturiser -päivävoide, joka kosteuttaa ihoa seuraavat 24tuntia. Voide heleyttää ja tekee ihosta sileämmän tuntuisen. Sekä Lumenen Bright Now Shine Control Cream-gel. Joka on siis nimensä mukaisesti kiiltoa kontrolloiva geelivoide. Käytän tätä yleensä meikin alle, sillä ihosta tulee kivan mattaisen tuntuinen. Yövoiteen oon ajatellut myös ottaa piakkoin käyttöön ja tilaukseen onkin lähdössä True Perfectionin Renewing Night Care. Silmänympärysvoiteena tällä hetkellä toimii erittäin riittoisa Optimals Seeing Is Believing. Tuote on monitehoinen: laskee silmänympärysihon turvotusta ja vaalentaa tummia silmänalusia. Tää on ollut nyt käytössä vielä aika vähän aikaa, mutta oon kyllä vakuuttunut!

Oon aika huono käyttämään kuorintoja, mutta naamioita sitäkin huonompi. Mutta silloin kun innostun niin käytössä on naamiona Lumenen rauhoittava ja kosteuttava naamio, joka jättää ihon kivan pehmeäksi ja kosteutetun tuntuiseksi. Ja kuorintana Lumenen syväpuhdistava mineraalikuorinta, jota pyrin käyttämään kerran viikossa. Myös jos haluan hiukan tehokkaamman meikinpuhdistuksen, käytän kasvoharjaa putsarin vaahdottamiseen.

Miten te hoidatte ihoanne? :)

8 kommenttia:

  1. olipas kattava postaus sun ihonhoidosta! :) hui, pitäs itekin tsempata.. :D mulla ihonhoito menee kyllä ihan liian vähällä tuotemäärällä, pitäis ehkä jaksaa perehtyä hieman noihin juttuihin ja uudistaa putelivalikoimaa :) mullakin on noita optimalsin puhistusmössöjä, mut en oo vielä ehtiny testailemaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla Jenni, että tykkäsit! :) <3 Hih, testaa ihmeessä nuo optimalsit, oon ite tykänny tosi paljon! :) haha, mie oon tämmönen purkkihamstraaja, siks on joka sormelle oma purkki :D

      Poista
  2. Olipa tosi kattava postaus!! Ja mulle aivan uusia juttuja :)<3 ite puhdistan ihon aaamun illoin eikä nukkumaan voi kyllä koskaan mennä meikit naamalla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huippua, että tässä oli sulle jotain uutta :) <3 Joo, en ymmärrä miten joskus nuorempana on voinut mennä meikit naamalla nukkuu, koska nyt ei tulis kuuloonkaan :D

      Poista
  3. Mä olen aika laiska hoitamaan mun ihoa, joten tästä postauksesta sai kyllä kivasti vinkkiä ihonhoitoon!:) mutta se kyllä pätee että meikit aina pesen pois, mutta muuten tulee käytettyä tosi vähän mitään aineita naamaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, ihanaa, että sait jotain vinkkiä tästä! <3

      Poista
  4. Mielenkiintoinen ja hyvin toteutettu postaus! Kiva kuulla millaiset tuotteet sinulla käytössä :) Itse en ole ikinä kokeillut mitään Oriflamen tuotetta, vaikka monesti on ollut mielessä ja paljon noita on kehuttu. Minun pitäisi hommata erillinen silmämeikin poistoaine, kun tähän mennessä olen pessyt ne aina pois samalla millä muunkin naaman, vaikka suositeltavaahan se olisi eri ainetta käyttää. Pitäisi alkaa nyt panostamaan ihon hoitoon vielä entistä enemmän, kun tuntuu että nyt alkaa ihossa ikä näkymään:D Ei ole enää niin kimmoisa kuin pari vuotta sitten, yhyy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kokeilemaan Oriflamen tuotteita, oon ite tykästynyt kyllä ihan kunnolla niihin! :) Varsinkin ihonhoitotuotteisiin. Pitkään itsekin pesin aina samalla putsarilla, mutta ei tarvi hangata yhtään kun käyttää kahta ainetta! Totta, yllättävän nopeasti ikä alkaa näkymään ihossa, valitettavaa mutta totta :/ Kiitos paljon Jasmina kommentista <3

      Poista

Kiitos kommentista! Piristät sillä päivääni ♥