28. elokuuta 2015

TAMPERE

Ex tempore reissut on parhaita! Vai mitä mieltä ootte? Me oltiin lähinnä vitsillä mietitty pientä viikonloppureissua jonnekin päin Suomea. Mulla oli pitkään ollut haaveissa päästä käymään Tuurin Kyläkaupassa, joten sen oli ehdottomasti kuuluttava reissuun! Heinäkuisena torstai-iltana istuttiin meillä mun veljen ja hänen tyttöystävän kanssa ja selattiin hotelleja Tampereelta ja Tuurista ja sieltä lähistöiltä. Varattiin omenahotelli Tampereelta meille neljälle kahdeksi yöksi ja päätettiin käydä Tuurissa päiväseltään. Matkaan lähdettiin perjantaina töistä päästyä. Aika myöhäiseksihän se perillä olo meni, mutta toisaalta meillä ei ollut mikään kiire. Käytiin syömässä Amarillossa, jonne meidän alle kakskymppisetkin pääsivät pienen suostuttelun myötä :)

Lauantaina aamulla aamupalalle suunnattiin läheiseen Pyymäen omaan kahvilaan. Hurjan suloinen paikka ja älyttömän hyvät ruuat/leivonnaiset! Aamupalan jälkeen suunnattiin auton keula kohti Tuuria, missä kuvailtiin tämä asu. Kyläkauppa oli kyllä käymisen arvoinen paikka ja todennäköisesti meillä jäi paljon vielä näkemättä, sillä haluttiin ehtiä illaksi suht hyvissä ajoin takaisin Tampereelle. Mutta nyt voi sanoa käyneensä! :)

Lauantai-ilta sujui hiukan viileämmässä säässä Rosson terassilla. Siis oikeasti. Reilut kolme tuntia siellä meni yhteensä ja siitä ehkä puoli tuntia syömiseen.. Juomia odoteltiin alussa vajaa tunti ja syyksi tähän saatiin huono blenderi.. Ruokien saamiseen meni seuraava tunti, keittiössä oli ilmeisesti ruuhkaa. Jälkkäreiden saamiseen meni puoli tuntia ja laskua odoteltiin sitten ihan kiva tovi ja lopulta kyllästyttiin ja käytiin maksamassa sisälle. Ei ehkä se kaikkein hehkein ravintolakokemus, mutta eihän meillä mikään kiire ollut minnekään :D Jälkeenpäin vain naurattaa.

Sunnuntaina alotettiin aamu taas aamupalalla Pella's Cafessa. Ja sieltä mahat täysinä lähdettiin kohti Koskikeskusta ja kauppoja! Shoppailtua tuli, ja sitä ostospostausta on kyllä tulossa ;) Shoppailujen jälkeen haluttiin kurjasta säästä huolimatta pyörähtää Särkänniemessä. Käytiin niin akvaariossa kuin delfinaariossakin sekä näsinneulassa ja parit laitteetkin ehdittiin kiertää ennen kuin oli pakko jo lähteä kohti kotia!

Vaikka univelkaa reissulta kertyikin, antoi tämmöinen pieni irtiotto arjesta hiukan taas uutta energiaa tähän rutiininomaiseen arkeen! Pitäisi repäistä useamminkin, sillä Suomessa on paljon kaupunkeja, joissa olisi niin kiva päästä käymään :)

1. Olipas kivan kuuloinen reissu teillä, tuollaiset piristää aina! :) Tänne Lappeenrantaankin tuli nyt keväällä vasta Amarillo, mutta yökerhon puolta en ole päässyt vielä tsekkaamaan, sillä ikäraja tosiaan on se 20, ja portsarit tahtovat olla hyvinkin tiukkoja niistä ikärajoista -vaikka porukassa muut olisivat reilusti yli 20v, ja itse olen ainut 19 :D :/

1. Kiitos <3 joo ne on kyllä välillä toosi tarkkoja niistä ikärajoista! no mut pian siekin pääset ;)

2. Aivan ihanalta viikonloppureissulta kyllä kuulostaa, tuollaiset ovat ihan parhaita! ♥ Tuo raflakokemus ei ehkä niinkään:'D No ei siis hyvältä näyttää kuitenkin juomat ja ruoat! Harmi että noin pitkään on mennyt, mutta onneksi ruoka vissiin maistui:3 Ostospostausta ootellessa!

1. Thänks Kata <3 Jep, ruuat ja juomat kyllä kaikesta huolimatta maistui! :) se tulee pikimmiten!

3. Ei vitsi noi juomat ja ruuat näyttää hyviltä :D! Tampere on kyllä ihana paikka :3 !

1. Kiitos kommentista :) Tampere on kaunis kaupunki!

4. Nam noi drinkit! :p Ihanat kuvat ja kuulostaa olleen kiva reissu :)

Picture Me

1. Reissu oli kyllä kiva, kiitos paljon kommentista ! :)

5. Vau, mitä herkkuja! Välillä on ihanaa ottaa joku spessudrinkki perinteisen siiderin sijaan.

Mä olen niin kärsimätön, että mulla ois mennyt hermo tuollaiseen ravintolakokemukseen! :D En ois varmaan jälkkäreitä malttanut enää ottaa sieltä... :P

1. Normaalisti miekin oon kärsimätön, mutta reissussa se ei vissiin oo niin justiinsa :D

6. Oi että, kuullostaa mukavalta reissulta! :) Mie haluaisin lähteä Turkuun viikonloppureissulle, siellä on kavereita ja yks upea hotelli, joka varmasti varattaisiin sille reissulle. Jospa talvella ehtisi... :)

1. Kyllä ehditte, kun varaatte jo nyt jonkun viikonlopun ;)