15. heinäkuuta 2013

ILOSAARIROCK 2013

Tässäpä mun kuvia Ilosaarirokista sekä tekstiä illan kulusta :-D Mun täti osti mulle lipun ovelta sisälle ja vaan lauantaille. En ollu koskaan ennen ollu missään festareilla, jossei Ilosaarirockin edeltäviä vuosia lasketa, kun oon ollu ulkopuolella hengailemassa :-D Mua harmitti ja harmittaa vieläkin, etten kerennyt kuuntelemaan viideltä soittamaan aloittanutta Stellaa, sillä laulaja on mulle tuttu ja olihan tuo keikka niinsanottu jäähyväiskeikka niiltä. No mutta kaikki vaan on sanonu, että siellä itketti ja joo olisin varmaan parkunu siellä enemmän kuin kukaan muu herkän olotilani vuoksi :-D haha. Suuntasin mun tädin kanssa suoraan päälavalle, sillä tungosta ei vielä ollut ja Haloo Helsinki aloitti siinä kuudelta. Oon ennenkin nähnyt Haloo Helsingin keikan, itseasiassa parisen vuotta sitten RUKin kurssijuhlassa ja tykkäsin silloin. Tykkäsin nyttenkin. Mun mielestä Haloo Helsinki on jopa parempi livenä kuin levyltä kuunneltuna! 
Kuvailin mun puhelimella, paitsi Nightwishin keikalla otin kameran laukusta, sillä näkymät oli niin surkeat! Videopätkiä tuli myös otettua puhelimella, mutta ne nyt jääköön mun koneen arkistoihin muistoiksi.

Haloo Helsingin jälkeen Karri Koira & Ruudolf alkoi soittamaan rentolavalla, mutta kun me päästiin sinne niin tungos oli aivan järkyttävä! Jos oltaisiin lähdetty yrittämään lähemmäs niin oltais todennäköisesti oltu jossain vaiheessa järvessä :-D Fiilisteltiin poikia sitten kauempaa ja oikeestaan niiden keikka tais olla vaan talkshow -tyyppinen! Mutta lopuksi pari ihanaa kappaletta, joista toinen soi päässä vieläkin..''lähtisitkö silloin kanssani järvelle, sulle sukeltaisin helmen valkean...''  Karri Koirasta & Ruudolfista mulla löytyy vaan videomatskua.

Tän keikan jälkeen lähdin käymään kotona vaihtamassa lämpimämpää vaatetta päälle, sillä mulle alkoi tulla kylmä! (kuvailen teille rokkiasut myöhemmin) Istuksin myös kotona rauhassa vähän aikaa, sillä olinhan herännyt jo ennen kuutta, niin alkoi väsymys jo painamaan päälle. Takaisin rokkiin lähdin kymmenen aikaan ja tällöin en löytänyt enää mun tätiä, sillä puhelinlinjat oli aivan tukossa, puhelut ei mennyt läpi ja viestitkin tuli tyyliin puolen tunnin viiveellä! Onneksi löysin Karoliinan ja Rasmuksen, joiden kanssa vietinkin loppuillan. 
Mentiin katsomaan lauantain viimeinen keikka, jonka veti Nightwish. Ja joo, ehkä hienoin kaikista nähdyistä, valot ja kaikki niin viimeisen päälle! Nightwish ei soita sellaista musiikkia, josta tykkään mutta bändi on kuitenkin sellainen, jota jaksaa kuunnella. 
Näkymät oli tällaiset mutta rokkailtiin Karoliinan ja Rasmuksen kanssa sitäkin kovempaa. Karon kanssa kamerat kävi tiuhaan tahtiin ylhäällä jotta saatiin kuvia :-D Myöhemmin tungettiin vähän lähemmäs lavaa ja nähtiinkin sitten jotai ilman varpaille nousua tai hyppimistä.
Me lähdettiin jo vähän aiemmin kohti pääporttia kuin mitä bändi lopetti soittamisen ja näin vältyttiin suuremmilta ruuhkilta. Mutta tottakai olisi pitänyt arvata, että lopussa tulee loppuhuipennus: ilotulitus! Toki näkihän ne ulkopuoleltakin, mutta olis se vaan ollut siistiä olla aivan niiden alla! :-D 
Jäin vielä pariksi tunniksi hengailemaan Karoliinan kanssa alueelle, vaikka jossain vaiheessa alkoi humalaiset ärsyttää, sillä olin itse selvänä :-D Mutta siinä oli taas yksi ilta esimerkkinä, että hauskaa voi pitää ilman alkoholiakin!
Taitaa tää kotipaikkakunnalla järjestettävä festaritapahtuma jäädä mun ainoaksi, mutta mites teillä? Onko tullut matkusteltua festareille tai onko tiedossa?:-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! Piristät sillä päivääni ♥